Predikan...-.-

Folk älskar att lägga sig i när man är nybliven förälder. Det har jag märkt och då tänker jag på släktingar osv. I en och en halv timme satt två släktingar och predikade för mig hur jag ska göra med min son. Jag blev väldigt ledsen och arg! Jag och min sambo det är vi som är föräldrar till L och vi vet bäst. Det är skillnad på tips och " så här ska du göra". Och denna j***a hets om amning, jag vet att det är det bästa för barnet men om man inte har tillräckligt då? Jag kan ju inte låta mitt barn vara hungrigt. När jag tog fram flaska och ersättning i går så tappade folk hakan. "Va ska du inte amma?!" Jag får inte mera mjölk utav att vara stressad över att min mjölk har minskat.....
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Catrin- Två blev tre

Skit i alla andra! Ni vet bäst! Och funkar inte amningen av en eller annan anledning e det inte hela världen, det finns ju bra ersättning nuförtiden! Jag tilläggsmatade Noxx och ibland när vi va iväg fick han bara flaskan. Han lever ;)

Han har slutat amma helt nu också av olika anledningar och mår hur bra som helst, nästan bättre då han kan få mat var som helst och vi inte behöver leta upp amningsrum osv :)

NI e föräldrarna o ni e BÄST helt enkelt :)

Svar: Åh tack!! :'D Ja jag ska skita i dom. Det känns sköt att läsa en sån här fin kommentar. Jag berättade för BVC att jag hade börjat ge ersättning fast jag ammar på natten och då sa hon bara " okej va bra", så det var inte något pekfinger där inte :)
Felicia

2014-06-21 | 16:08:41
http://tvablitre.blogg.se
Catrin- Två blev tre

Jag tycker att det låter som ett riktigt klokt beslut, de där andra som tycker och tänker har oftast dåligt minne om hur det verkligen var där. Dessutom var amning det enda alternativet förr, nu finns det väldigt bra andra alternativ också ju =)

Men tänk på att du känner honom bäst och vet vad som e rätt helt enkelt =)

2014-06-21 | 16:38:02
http://tvablitre.blogg.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!