Egen tid

God morgon!
 
Igår morse så var det helt underbart att vakna upp utvilad, Lucas sov nämligen till 09.10 :D Men idag så ville han gå upp 06.30, så nu sitter jag här med mitt kaffe och har Lucas i bärsele.
 
Idag är det en stor dag. Lucas ska vara hos sin mormor, utan mamma och pappa. Vi ska ha egen tid
Det känns jätte bra och jag och min sambo har verkligen räknat ner till den här dagen ^^
Jag känner mig trygg i att lämna över Lucas till sin mormor, hon var med på förlossningen och har träffat Lucas regelbundet efter det. Självklart kommer det att kännas konstigt att åka därifrån utan min lilla bebis men det är viktigt för oss att får rå om varandra också utan barn.
 
Föresten jag har slutat amma helt nu. Jag ammade tills Lucas blev 6 veckor. Han blev 7 veckor igår föresten :) Men jag måste ge mig själv en klapp på axeln faktiskt att jag kämpade på med amningen i 6 veckor i alla fall. Anledningen till att jag slutade amma helt för en vecka sen är att min mjölk har sinat. Jag kunde bara amma Lucas en gång per dygn och det gjorde mig bara stressad. Så nu är det bara flaska som gäller. Jag var lite ledsen ett tag för att jag inte kunde amma honom längre men jag har accepterat det nu och mår bättre :)
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Catrin- Två blev tre

Flaskor är väldigt smidigt, han kan få mat var och när som helst nu! Jag är väääldigt glad för flaskorna nu när jag slutat amma :)

Svar: Ja men exakt! När vi var hos andra så var jag inte så bekväm med att amma öppet hos folk så nu är det bara att sitta och mata med flaska och jag kan sitta och prata med andra samtidigt :) ( behöver inte gå iväg längre )
Felicia

2014-07-06 | 09:15:00
http://tvablitre.blogg.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!