1 vecka gammal <3

Hej hej!
Bloggen stannade verkligen upp lite nu men jag vet att alla ha förståelse för det :)
Lilla Lucas ligger och sover nu i sitt babynest och då passar mamma på att sitta lite vid datorn.
Jag ammar så det blir att jag och Lucas mest sitter i soffan i vardagsrummet eller i sängen. Jag har heller inte varit ute sen i tisdags! Men min sambo sa i morse att " idag ska vi gå ut med vagnen" ( premier turen med vagnen :D )
 
Lucas blir idag 1 vecka gammal och idag kl.15.00 så ska Lucas morfar och farmor och farfar komma över på fika och träffa sitt barnbarn <3
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Catrin- Två blev tre

Åh första turen med vagnen e speciell, glöm inte ta bilder! :)

Går amningen bra?

Svar: Jag har varit riktigt dålig på att fota faktiskt men MÅSTE bli bättre på det för vill ju titta tillbaka en dag och se hur liten han var :)
Amningen går bra och det blir väldigt mycket amning. Nu när det är så varmt så vill han amma nästan helatiden känns det som ^^
Ammar du?
Felicia

2014-05-24 | 13:15:17
http://tvablitre.blogg.se
Catrin- Två blev tre

Ja det gör jag, men jag delammar nuförtiden "bara". I början va de väldigt intensivt med amningen innan han lärde sig känna igen mättnadskänslorna. Nu vill Noxx också amma extra mycket när de e varmt, jag ger även lite vatten då han börjat äta lite vanlig mat också min lille skrutt <3

Svar: Okej va roligt när man kan varva med lite vanlig mat också :) Lucas börjar acceptera nappen nu så då får jag lite avlastning från ammandet. För när vi har ammat ett tag så vill han bara snutta och då har jag börjat ge honom nappen i stället och det börjar gå riktigt bra med det nu :)
Felicia

2014-05-25 | 15:36:59
http://tvablitre.blogg.se
Catrin- Två blev tre

Ja nappen e verkligen en räddare! N har otroligt sugbehov så då e nappen bra. Nu har han börjat signalera efter den när han ätit sig mätt också, inte bara fortsötta sutta, så de e himla skönt :)

Svar: Åh vad skönt! Jag längtar tills Lucas också tar nappen på en gång. Det är ju lite trixigt fortfarande men tillslut så tar han nappen och då blir han nöjd igen ;)
Felicia

2014-05-27 | 22:22:50
http://tvablitre.blogg.se
Catrin- Två blev tre

Han lär sig snart att ta den, det tar ju lite träning. Men den flyger fortfarande ganska ofta här trots att han egentligen vill ha den, bara att börja om då ;) Fast han tar ju den direkt nuförtiden, men det tog ett tag att lära sig.

Svar: Ja med träning så går det bra sen :)
Felicia

2014-05-29 | 08:43:26
http://tvablitre.blogg.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!